FANDOM

Zegar
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Marzycielka
Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).
Shikamaru Nara
Stary wygląd | Nowy wygląd
Shikamaru
Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Drużyna Drużyna Asumy
Status profesjonalny
Przynależność Konohagakure Konohagakure
Klan Klan Nara Klan Nara
Rodzina Shikaku Nara (Ojciec)
Yoshino Nara (Matka)
Status Żywy
Pierwsze wystąpienie
Występuje w Manga, Anime, Film, Gra i OVA
Głosy

Shikamaru Nara - Jest jednym z głównych bohaterów serii: Naruto na poziomie chūnina. Należy do drużyny Asumy i pochodzi z klanu Nara. Wraz z kompanami tworzą nową generację Ino-Shika-Chō, poprzednio tworzyli ich ojcowie.

WyglądEdytuj

Aby podkreślić jeszcze bardziej swoją osobowość, Shikamaru jest regularnie widziany z wyrażeniem leniwego lub podrażnionego. Ma do długości ramion, kolczaste i brązowe włosy związane w koński ogon. Również ma brązowe oczy. Początkowo nosił parę srebrnych kolczyków przekazanych mu przez ojca, aby w ten sposób przekazać mu wolę. Po zostaniu chūnininem, zostały zastąpione przez inną parę kolczyków, które otrzymał wraz innymi członkami drużyny 10 od Asumy. W części I, jego strój był dość prosty, składający się z zielonej siatki jako koszula pod krótką kurtkę, która ma szare rękawy z zielonymi brzegami. Na ramieniu nosi ochraniacz z symbolem Konohy. Również ma brązowe spodnie i niebieskie sandały. Po awansie na chūninia, także nosił kamizelkę nad strojem. W części II zauważalnie urósł. Jego fryzura pozostaje taka sama, ale zmienia swoje kolczyki. Strój również uległ zmianie, pośród 11 Konohy. Strój zachowuje swoją kamizelkę wraz z czarną koszulą z długim rękawem przymocowanymi do spodni i czarne sandały. Również jest wyposażony w tanto.

Galeria

OsobowośćEdytuj

Jako genin, Shikamaru Nara był entuzjastycznym dzieciakiem, który lubił oglądać chmury. Wolał nie angażować się w "upierdliwe" działania, udając, że był zajęty, aby uniknąć odpowiedzialności. Również nie lubił walczyć, uznając to za "upierdliwe". Jest w pełni świadomy tej strony swej osobowości. Nawet nazwał siebie "numer jeden w ucieczce" lub "tchórz". W rzeczywistości jego najczęściej używane wyrażenie jest "jak upierdliwe". Jednak, gdy wzywa go obowiązek, Shikamaru ma silny moralny kompas i poczucie zobowiązania wobec swoich towarzyszy. Chociaż, według jego własnego doświadczenia, brakuje mu odwagi, aby poświęcić się i stawić czoła niemal na pewną śmierć, bez namysłu dla dobra swoich przyjaciół lub mieszkańców osady. Ze względu na jego surowe i przywódcze umiejętności, był pierwszym geninem z dziewięciu, który został chūninem. Waga decyzji jako chūnin, a tym samym jako lider zespołu spowodowały, że młody Nara zaczął szybciej dojrzewać. Było widoczne po śmierci nauczyciela - Asumy. Poczucie Shikamaru zobowiązuje go do przyszłości swojej osady, również znajduje odzwierciedlenie chęci do egzekwowania w niedawną decyzję Konohy 11 do zatrzymania Sasuke Uchihy za wszelką cenę, nawet w obliczu potencjalnych zarzutów w członków drużyny 7.

UmiejętnościEdytuj

Jest wysoko wykwalifikowanym shinobi, potwierdza to, że jako pierwszy z jego rówieśników otrzymał awans chūnina, jak również objął dowództwo w dywizje czwartej. Według Temari, Shikamaru mógłby łatwo zostać jōninem gdyby nie był leniwy. Nawet, gdy był jeszcze geninem. W części I, Shikamaru był jednym z kilku shinobi, który wykrył i pokonał genjutsu Kabuto. W anime stwierdził, że zaproponowano mu pozycję jednego z Dwunastu Strażników Ninja, ale odrzucił propozycję. W anime, części II, był postrzegany, że jest wstanie przywołać obiekty ze zwojów na swoją korzyść.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Shikamaru urodził się w klanie Nara, a jego rodzicami są Shikaku Nara i Yoshino Nara. Ma długoletnią przyjaźń z Chōjim Akimichim. Poznali się jeszcze przed wstąpieniem do Akademii Ninja, kiedy chłopcy wyśmiewali się z powodu wagi Chōjiego, Shikamaru szybko zrezygnował z gry i skończyło się z przebywaniem z młodym Akimichi. Shikamaru zawsze okazywał Chōjiemu życzliwość, a Akimichi dawał przyjacielowi lojalność i oddałby za niego życie. Gdy weszli do Akademii, Shikamaru i Chōji byli razem w klasie. Zawsze rozrywki spędzali z Kibą i Naruto Uzumakim. W przypadku młodego Nara, cały swój dzień spędzał na spaniu. Uważał, że pisanie to zbyt duży wysiłek jak dla niego. W anime, w tym czasie, Shikamaru wraz z Chōjim i Ino poszli na poszukiwania zestawu kunaiów, które stracił młody Akimichi. Podczas poszukiwań, spotkali chłopca o imieniu Yota. Wkrótce dowiedzieli się, że nieznany chłopiec umiał manipulować pogodą przez swój stan emocjonalny. Obawiając się jak zareaguje osada, Shikamaru i reszta postanowili dać mu domek na drzewie oraz przynosili mu jedzenie.

RelacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

CytatyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki